Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten van CompaMe.

ARTIKEL 1. DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer: CompaMe, gevestigd te ‘s-Gravenhage, hierna te noemen CompaMe;

Opdrachtgever: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie CompaMe een overeenkomst sluit, dan wel onderhandelt over de totstandkoming daarvan of aan wie CompaMe een offerte uitbrengt;

Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen CompaMe en de opdrachtgever tot stand komt, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en uitvoering van die overeenkomst;

Offerte: de vrijblijvende opgave van gespecificeerde werkzaamheden door CompaMe en de begroting van de aan die werkzaamheden verbonden kosten;

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID
1) Deze voorwaarden maken deel uit van alle opdrachten en online bestellingen en zijn van toepassing op alle daarmee verband houdende (rechts)handelingen van CompaMe en de opdrachtgever.
2) De toepasselijkheid van voorwaarden of bedingen van de opdrachtgever wordt door CompaMe uitdrukkelijk van de hand gewezen.

ARTIKEL 3. DE OVEREENKOMST
1) De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de opdrachtgever van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2) Indien de opdrachtgever het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt CompaMe onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.
3) Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft CompaMe passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige web omgeving. Indien de opdrachtgever elektronisch kan betalen, zal CompaMe daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4) CompaMe kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de opdrachtgever aan de betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien CompaMe op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is CompaMe gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

ARTIKEL 4. UITVOERING VAN OPDRACHT
1) Offertes voor coaching van CompaMe zijn gebaseerd op informatie, die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie, die voor de opzet en uitvoering van de opdracht van betekenis is. Documenten en gegevens, die CompaMe nodig heeft voor een adequate uitvoering van de opdracht conform planning, zullen tijdig door de opdrachtgever worden verstrekt. Indien en voor zover CompaMe bij de uitvoering van de opdracht afhankelijk is van medewerkers van de opdrachtgever, is opdrachtgever gehouden tot een tijdige inzet en toereikende beschikbaarheid van de betrokken medewerkers. Indien CompaMe derden inzet op opdrachten gebeurt dat na informatie aan en overleg met opdrachtgever.
2) CompaMe is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen die zijn ontstaan doordat de opdrachtgever onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan wel doordat de opdrachtgever voor hem/haar bekende en beschikbare informatie aanwezig in medische dossiers van arts/ specialist of andere behandelaar, niet heeft verstrekt.
3) De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het bewaken van zijn/haar eigen psychische dan wel lichamelijke grenzen. Bij het ontstaan van problemen van fysieke en/of psychische aard verwijst CompaMe door naar de huisarts/ behandelend arts of een ter zake deskundige en gespecialiseerde therapeut.

ARTIKEL 5. KOSTEN
1) In de tarieven van CompaMe en de daarop gebaseerde kostenramingen zijn de vervoerskosten per auto, t.w. het totaal aantal af te leggen kilometers per auto vanaf het kantooradres van de coach naar opdrachtgever en v.v. voor rekening van de opdrachtgever. Eventueel andere kosten die niet gespecificeerd zijn in de offerte zullen na overleg met de opdrachtgever afzonderlijk in rekening worden gebracht. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen, die van overheidswege (kunnen) worden opgelegd. Een tussentijdse verandering van het vergoedingen- en kostenniveau, die ons noodzaakt tot tariefverandering, zal worden doorberekend.

ARTIKEL 6. BETALING
1) Tenzij in de offerte andere betalingscondities worden vermeld, zijn de facturen en (voorschot)declaraties van CompaMe betaalbaar binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum. Indien de verschuldigde bedragen niet binnen deze termijn zijn ontvangen, is opdrachtgever, zonder dat daarvoor enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag vertragingsrente schuldig, ter hoogte van de wettelijke rente, berekend over het factuurbedrag per maand. Indien betaling niet plaatsvindt binnen 21 dagen na factuurdatum, kan CompaMe de uitvoering van de opdracht opschorten. Alle gerechtelijke- en buitengerechtelijke kosten die verband houden met de inning van enige vordering op de opdrachtgever komen te zijnen laste. De hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten wordt bepaald op 15% van het totaal te vorderen

bedrag met een minimum van € 500,-. In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn de opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor het bedrag van de declaratie, ongeacht de tenaamstelling van de factuur.

2) In het geval van online bestellingen geschiedt de betaling van de bestelling altijd geheel vooraf; direct en online door middel van creditcard (VISA en MASTERCARD) of iDEAL doch na akkoord van de opdrachtgever. Indien opdrachtgever kiest om te betalen met een creditcard, wordt het bedrag onmiddellijk na bevestiging van de betaling van zijn/haar rekening gedebiteerd.
3) Voor online betalingen worden géén extra kosten berekend.

ARTIKEL 7. DE PRIJS
1) Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven en eventuele andere heffingen welke van overheidswege opgelegd kunnen worden meegerekend.
2) De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

ARTIKEL 8. DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OPDRACHT
1) De duur van de opdracht kan worden bepaald door factoren en omstandigheden die geheel of gedeeltelijk buiten invloed van CompaMe liggen. Hoewel CompaMe streeft naar uitvoering van de werkzaamheden conform planning, kan vooraf niet exact worden aangeven op welke datum en met welke inzet de opdracht is afgerond. Bij overschrijding van de streefdatum en/of de overeengekomen inzet zal CompaMe de opdrachtgever zo spoedig mogelijk informeren.
2) De opdracht kan voortijdig worden beëindigd indien de opdrachtgever of CompaMe kan aantonen dat de werkzaamheden niet (kunnen) worden uitgevoerd in overeenstemming met de offerte en eventueel later schriftelijk vastgelegde opdrachtspecificaties. Daarbij wordt door betrokken partijen een opzegtermijn van één maand in acht genomen. Bij tussentijdse beëindiging worden alle door CompaMe verrichte werkzaamheden normaal vergoed zonder enige aanspraak of recht, van welke aard dan ook, voor de opdrachtgever. Over de opzegtermijn is opdrachtgever aan CompaMe een vergoeding verschuldigd gelijk aan het honorarium voor het aantal uren, dat voorafgaand aan de tussentijdse beëindiging gemiddeld per maand door CompaMe aan de opdracht is besteed. Ieder der partijen is gerechtigd de opdracht zonder inachtneming van de opzegtermijn te beëindigen, indien de wederpartij wordt ontbonden of geliquideerd, in staat van faillissement geraakt, surséance van betaling vraagt of de bedrijfsvoering staakt.
3) De opdracht kan worden beëindigd indien CompaMe van mening is dat in verband met de problematiek van de opdrachtgever, CompaMe niet bekwaam is de opdrachtgever te begeleiden. Dit is aan de orde wanneer de problematiek direct verband houdt met contra-indicaties.

ARTIKEL 9. AANSPRAKELIJKHEID EN OVERMACHT
1) Hoewel CompaMe iedere opdracht zorgvuldig en naar beste inzicht en vermogen uitvoert, kunnen geen garanties worden gegeven met betrekking tot de resultaten van de door CompaMe verrichte studies, verstrekte adviezen en eventuele implementaties. Behoudens in geval van opzet of grove schuld is CompaMe nimmer aansprakelijk voor enige (gevolg) schade, noch voor schade geleden door derden, waarvoor de opdrachtgever CompaMe uitdrukkelijk vrijwaart.
2) In geval van aansprakelijkheid van CompaMe, welke toegerekend kan worden aan opzet of grove schuld, bedraagt de schadevergoeding nimmer meer dan de factuurwaarde ex. btw van de betreffende opdracht. Bij deelopdrachten of meerdere facturen is de aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van de factuur voor de betreffende deelopdracht, respectievelijk de factuur die betrekking heeft op de periode waarin het schade toebrengende voorval zich heeft voorgedaan.
3) Indien de bij het aangaan van de verplichtingen bestaande omstandigheden buiten toedoen van CompaMe zodanig veranderen, dat uitvoering van de opdracht hierdoor redelijkerwijze niet mogelijk is, is CompaMe niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting.

ARTIKEL 10. HERROEPINGSRECHT
1) De opdrachtgever kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. CompaMe mag de opdrachtgever vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn/haar reden(en) verplichten.
2) De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
3) Indien de opdrachtgever een bedrag betaald heeft, zal CompaMe dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen.

ARTIKEL 11. ANNULERING
Workshops en trainingen fysiek

Annulering door de opdrachtgever

Binnen 30 dagen: Opdrachtgever kan zijn/haar inschrijving kosteloos annuleren of verplaatsen naar een andere datum (indien beschikbaar) binnen 30 dagen. Eventueel betaalde bedragen worden volledig teruggestort.
Tussen 29-14 dagen voor de workshop/training: Bij annulering binnen dit tijdsbestek wordt 50% van het volledige deelnamebedrag in rekening gebracht. Opdrachtgever kan in overleg een andere workshop/trainingdatum kiezen.
Minder dan 7 dagen voor de workshop/training: Bij annulering binnen 7 dagen voor de workshop/training wordt het volledige bedrag in rekening gebracht bij opdrachtgever.
No-show: Als een opdrachtgever niet verschijnt zonder voorafgaande annulering, wordt het volledige bedrag van de workshop/training in rekening gebracht bij opdrachtgever.

Annulering door CompaMe

CompaMe behoudt zich het recht voor om zowel de fysieke als de online workshop/training te annuleren of te verplaatsen in geval van overmacht (bijvoorbeeld ziekte van de trainer, onvoldoende deelnemers, of andere onvoorziene omstandigheden).
Als de workshop/training door CompaMe wordt geannuleerd, wordt het volledige betaalde bedrag binnen 14 dagen Opdrachtgever wordt zo snel mogelijk op de hoogte gesteld van de wijziging.
Als de workshop/training wordt verplaatst, wordt de opdrachtgever de mogelijkheid geboden om zich voor de nieuwe datum in te schrijven of het bedrag terug te krijgen.

Annulering bij online workshops

Bij online workshops geldt hetzelfde annuleringsbeleid als hierboven beschreven. Opdrachtgever kan zijn/haar deelname kosteloos annuleren of verplaatsen binnen 30 dagen.
Als opdrachtgever de workshoponline mist (bijvoorbeeld door technische problemen), is het de verantwoordelijkheid van opdrachtgever om dit vooraf te communiceren. Er kunnen geen restituties plaatsvinden als opdrachtgever zonder geldige reden de workshop niet bijwoont.

Overdracht van deelname fysiek en/of online

Opdrachtgever kan zijn/haar deelname doorgeven aan een ander als opdrachtgever niet kan deelnemen. Dit dient minimaal 14 dagen voor aanvang van de workshop/training te worden doorgegeven aan CompaMe, zodat de naam van de nieuwe opdrachtgever op de deelnemerslijst kan worden aangepast.
Aanvullende kosten kunnen hierbij in rekening gebracht worden. CompaMe stelt opdrachtgever hiervan op de hoogte.

ARTIKEL 12. KLACHTEN
1) Klachten en/of opmerkingen kunnen worden gericht aan CompaMe per email op: info@compame.nl
2) Ingediende klachten en/of opmerkingen worden zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord. Als een reactie een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door CompaMe binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de opdrachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

ARTIKEL 13. GEHEIMHOUDING
1) CompaMe is verplicht tot geheimhouding van alle informatie, die haar door de opdrachtgever als geheim is toevertrouwd of die haar bij de uitvoering van de opdracht als vertrouwelijke aangelegenheid ter kennis is genomen.
2) Evenzo zal de opdrachtgever, zonder schriftelijke toestemming van CompaMe, aan derden geen mededelingen doen over de offertes en contracten van CompaMe, dan wel offertes, contracten, werkwijzen, adviezen, rapporten, ideeën, vindingen, ontwerpen, methoden, beschrijvingen etc. van CompaMe ter beschikking stellen en/of openbaar maken. Deze blijven te allen tijde eigendom van CompaMe en vallen onder het auteursrecht.

ARTIKEL 14. OVERIGE BEPALINGEN
1) De overeenkomst tussen de opdrachtgever en CompaMe valt onder het Nederlands recht. Alle geschillen, die tussen partijen ontstaan naar aanleiding van een opdracht, dan wel van nadere opdrachten die daarvan het gevolg mochten zijn, worden
voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter van het arrondissement ‘s-Gravenhage, ook indien de opdrachtgever in het buitenland is gevestigd.